خانه دکتری

خانه دکتری | سایت تخصصی آزمون دکتری

خانه دکتری

خانه دکتری | سایت تخصصی آزمون دکتری

۲۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

دانشگاه هرمزگان بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ دانشجو می پذیرد.

به گزارش خانه دکتری، دانشگاه هرمزگان در راستای اجرای آیین نامه ۲۱/۷۷۹۴۸ مورخ ۱۳۹۳/۵/۵ و اصلاحیه ۲۱/۹۶۴۷۴ مورخ ۱۳۹۴/۵/۲۴ شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مبنی بر ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر اقدام به پذیرش دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد  از میان دانشجویان ممتاز ورودی ۹۱ و بعد دانشگاه هرمزگان و سایر دانشگاه های معتبر دولتی، تعداد محدودی دانشجو بدون شرکت در آزمون، برای نیمسال اول سال تحصیلی۹۶-۹۵ نموده است.

شرایط ثبت نام:
دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته (مجموع روزانه و شبانه)،که پس از گذراندن هفت نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل ۱۱۵ واحددرسی) به لحاظ میانگین کل جزء ده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و متقاضیان حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شوند.

برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی دانشجویی کشور با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد

دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه هرمزگان (مجموع روزانه و شبانه)، که پس از گذراندن هفت نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل ۱۱۵ واحد درسی) به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و متقاضیان حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شوند نیز مشروط بر این که معدل آنها تا پایان ترم ششم حداقل ۱۵ بوده و از ۰/۹۷ آخرین نفر ده درصد اول نیز کمتر نباشد می توانند در این فراخوان شرکت نمایند. بدیهی است پذیرش نهایی این دانشجویان منوط به عدم تکمیل ظرفیت توسط دانشجویان ده درصد اول هر یک از آن رشته ها می باشد.

تذکر ۱: پذیرش در رشته تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تایید نهایی سازمان سنجش امکان پذیر است، بدیهی است تکمیل فرم تقاضا و ارائه اطلاعات هیچ حقی را برای متقاضیان جهت ورود بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد نخواهد کرد.

تذکر ۲: دانشجویان دانشگاه هرمزگان می بایست فرم تقاضا را تکمیل نموده همراه با سایر مدارک موردنیاز تا پایان وقت اداری روز سه شنبه مورخ ۹۵/۱/۳۱ به گروه آموزشی مربوطه / دفتر استعدادهای درخشان تحویل دهند.

تذکر ۳: دانشجویان سایر دانشگاه ها می بایست فرم تقاضا را تکمیل نموده همراه با سایر مدارک موردنیاز تا پایان وقت اداری روز سه شنبه مورخ ۹۵/۱/۳۱ با پست پیشتاز به نشانی بندرعباس، دانشگاه هرمزگان، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دفتر استعدادهای درخشان ارسال نمایند و رسید پستی را نزد خود نگه دارند. لطفا روی پاکت عنوان (پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ۹۶-۹۵) و عنوان رشته حتماً ذکر شود.

مدارک مورد نیاز:
– فرم تقاضای تکمیل شده

– ریزنمرات دوره کارشناسی تا پایان ترم هفتم برای ورودی های مهر ۹۱

– ارائه گواهی برای دارندگان شرط ۲ در صورت وجود

– رزومه علمی و مستندات فعالیت های پژوهشی

– کپی شناسنامه و کارت ملی

رشته های دارای پذیرش:

رشته های هرمزگان

۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۳۴
آگهی پذیرش دانشجوی دکتری (Ph.D)بدون آزمون دانشگاه هرمزگان

به گزارش خانه دکتری، دانشگاه هرمزگان با انتشار اطلاعیه ای مبنی بر پذیرش دانشجوی دکتری  (Ph.D) بدون آزمون براساس آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های بالاتر- نیمسال اول 96-95 دانشجو می پذیرد

 دانشگاه هرمزگان با استناد به آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری   به شماره 67272/21 مورخ 18/4/1393 و ابلاغیه شماره 237200/21 مورخ 16/12/1393 از بین دانشجویان و دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی از طریق بررسی و ارزیابی سوابق علمی ، پژوهشی و انجام مصاحبه، در مقطع دکتری رشته های مندرج در جدول زیر دانشجو می پذیرد.
 
جدول رشته های بدون آزمون دانشگاه هرمزگان
 هواشناسی  علوم و مهندسی آبخیزداری - آب
 فیزیک دریا  علوم و مهندسی آبخیزداری - زمین
 ریاضی محض - آنالیز  تکثیر و پرورش آبزیان
 زیست شناسی دریایی - جانوران دریا  شیلات - تولید و بهره برداری
 زمین شناسی - سنگ شناسی رسوبی و رسوب شناسی  زبان و ادبیات فارسی
 زمین شناسی - پترولوژی  مشاوره
 بیابان زدایی  برنامه ریزی درسی
 علوم باغبانی - بیوتکنولوژی و ژنتیک
 مولکولی محصولات باغبانی
 
 
برای دریافت فایل اطلاعیه روی لینک زیر کلیک کنید
 [حجم: 225.63 کیلوبایت] - [تعداد دانلود: 0]

۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۳۲
پاسخنامه، کلید نهایی و کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1395 هم اکنون بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

به گزارش خانه دکتری، کارنامه اولیه داوطلبان آزمون دکتری ۱۳۹۵ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در حال حاضر از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی http://sanjesh.org در دسترس است.

لذا کلیه شرکت‌کنندگان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات خود از نتایج آزمون مطلع شوند.
 
 

با آرزوی موفقیت و بهروزی برای تمامی کاربران گرامی
۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۲۹
زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 1395 و  اعلام نتیجه اولیه آزمون 

به گزارش خانه دکتری پیرو اطلاعیه مورخ 1395/1/14 بدین‌وسیله به اطلاع شرکت‌کنندگان آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال 1395 می‌رساند؛ اعلام نتیجه اولیه آزمون مذکور از روز دوشنبه 1395/1/16 به صورت کارنامه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org  قابل مشاهده بوده و داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای خود (از قبیل نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) به کارنامه نتیجه اولیه آزمون دسترسی خواهند داشت.
 
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته (دارای نمره کل تراز نهایی مثبت «یک و بالاتر») هستند، می توانند مطابق موارد ذیل اقدام نمایند.

1- داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌بایست از روز سه شنبه 1395/1/17 تا روز شنبه 1395/1/21 نسبت به ثبت و انتخابحداکثر 50 کد از کدرشته محل‌های مورد علاقه از رشته امتحانی مربوط، در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام نمایند. به داوطلبان توصیه می‌شود؛ ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی اقدام نموده، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی خود را انتخاب نموده و پس از آن نسبت به ثبت انتخابهای خود اقدام نمایند. لازم بذکر است دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) این آزمون در روز سه شنبه 1395/1/17 از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی فوق در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

2- داوطلبانی که نسبت به انتخاب رشته اقدام می‌نمایند، لازم است برای اطلاع از حدنصاب کد رشته محلهای مورد درخواست و سایر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو برای ارزیابی تخصصی (مرحله دوم آزمون) به اطلاعیه‌ای که اواخر دهه اول اردیبهشت ماه در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و همچنین دانشگاهها و موسسات آموزش عالی پذیرنده قرار می‌گیرد، مراجعه نمایند. 

تذکر: بدیهی است عدم مراجعه و اقدام مطابق اطلاعیه‌های فوق به منزله انصراف از پذیرش بوده و امکان آزمون کتبی یا مصاحبه مجدد در هیچ یک از دانشگاهها و موسسات وجود نخواهد داشت.

3- به اطلاع آن‌دسته از داوطلبان رشته امتحانی الهیات ( کد 2113) که علاقمند به گرایش مدرسی معارف اسلامی هستند، می‌رساند از آنجاکه شرط ورود داوطلبان متقاضی در گرایش مذکور، علاوه بر کسب نمره علمی لازم توسط دانشگاه، احراز شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ای که توسط معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها می‌باشد، این‌دسته از داوطلبان لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور (دفترچه شماره 1)، پس از اعلام قبولی توسط دانشگاه، در زمان مقرر (که اعلام خواهد شد) مطابق مندرجات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره 2) برای انجام  مراحل پذیرش از تاریخ 95/5/12 لغایت 95/5/20 به سایت معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان (به نشانی www.asatid.org) مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند. بدیهی است عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌گردد. 

4- شرط شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی انجام انتخاب کدرشته محل توسط داوطلبان در فرم انتخاب رشته اینترنتی و کسب حدنصاب کدرشته محل مورد تقاضا می‌باشد. به عبارت دیگر اگر داوطلبی حدنصاب کدرشته محلی را کسب نموده ولی در زمان مقرر اقدام به انتخاب رشته و درج آن کدرشته محل در فرم انتخاب رشته اینترنتی ننموده باشد، امکان شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی برای وی میسر نخواهد بود.

درخاتمه اضافه می نماید که داوطلبان درصورت لزوم می توانند سوالات خود رادراین خصوص از این تاریخ لغایت روز شنبه مورخ 95/1/21 از طریق بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان مطرح نموده یادرساعات اداری باشماره تلفن 42163-021 تماس حاصل نمایند. 
۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۲۷
مهلت ثبت نام و ویرایش اطلاعات ثبت نامی در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی، برای بار سوم تمدید شد و داوطلبان می توانند در روز ۲۳ فروردین نسبت به ثبت نام یا ویرایش اقدام نمایند.

 خانه دکتری به نقل از خبرنگار مهر، آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۵ برگزار می شود و داوطلبان در مهلت یک روزه در ۲۳ فروردین ماه ۹۵ می توانند از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۲ همان روز نسبت به ثبت نام یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

 زمان برگزاری آزمون:  آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۵ برگزار می گردد.
زمان دریافت کارت ورود به جلسه: کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای پیش از برگزاری یر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار می گیرد.

داوطلبانی که موفق نشده اند در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۵ ثبت نام کنند در این روز امکان این را دارند که از فرصت مجدد ثبت نام استفاده کنند.

علاوه بر فرصت برای ثبت نام جدید، افرادی که پیش از این هم ثبت نام کرده اند می توانند در این روز نسبت به ویرایش فرم تقاضانامه خود اقدام نمایند.

داوطلبان در ۵۹ رشته گروه پزشکی می توانند در این آزمون شرکت کنند. کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای پیش از برگزاری یر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار می گیرد.
۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۲۴
ثبت نام آزمون زبان انگلیسی EPT دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت ۱۰ امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه آغاز شد.

به گزارش خانه دکتری، ثبت نام این آزمون تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ادامه دارد.

زمان برگزاری آزمون: این آزمون در روز جمعه ۲۷ فروردین ۹۵ به طور همزمان در شهرهای تهران، شیراز، تبریز، مشهد، اصفهان و اهواز برگزار خواهد شد و زمان دریافت کارت ورود به جلسه از روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه است.

داوطلبان می توانند در صورت تمایل با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش به نشانی ENGLISH.IAU.AC.IR نسبت به ثبت نام اقدام و همچنین از منابع و بودجه بندی سوالات این آزمون آگاهی یابند.

هزینه ثبت نام در این آزمون ۶۰۰ هزار ریال است.

توجه: پس از برگزاری آزمون، کلید و سوالات از طریق همین سامانه در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت .

۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۲۱
اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی متقاضیان بورس خارج آزمون دکتری نیمه‌متمرکز ۹۴ امروز بعدازظهر اعلام خواهد شد.

حسین توکلی - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده فهرست اسامی تعداد ۴۱ نفر از پذیرفته‌شدگان نهایی متقاضی رشته‌های تحصیلی بورس خارج از کشور آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۹۴ منتشر می شود.

وی بیان کرد: تمام پذیرفته‌شدگان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.

توکلی خاطرنشان کرد: باید بر اساس مفاد اطلاعیه‌ای که به همراه فهرست اسامی آنان بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد به منظور هماهنگی‌های لازم عمل کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان چنین گفت: بررسی و پیگیری سایر مراحل بورس خارج از کشور حداکثر تا چهارشنبه اول اردیبهشت ماه امسال از طریق اداره کل بورس و اعزام دانشجویان به نشانی مشخص شده در اطلاعیه سازمان سنجش انجام می‌شود.
۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۱۹
رئیس کارگروه رشته مدیریت شورای تحول و ارتقای علوم انسانی اعلام کرد: بازنگری رشته مدیریت در مقطع دکتری در دستور کار این کارگروه قرار گرفت.

به گزارش خانه دکتری، لطف الله فروزنده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت بازنگری رشته مدیریت و برنامه های این کارگروه در سال جدید گفت: سرفصل‌های دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مدیریت در سال ۹۴ بررسی شده و تغییرات لازم در این سرفصل‌ها ایجاد شد.

وی با بیان اینکه بازنگری رشته مدیریت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سال گذشته به پایان رسید خاطرنشان کرد: کارگروه رشته مدیریت در شورای تحول علوم انسانی در سال جاری بازنگری این رشته در مقطع دکتری را آغاز خواهد کرد.

رئیس کارگروه رشته مدیریت شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ادامه داد: اینکه فلسفه دکتری رشته مدیریت چه باید باشد؟ چه دروسی باید بازنگری شود، خروجی که انتظار داریم در این مقطع چیست؟ همه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: همچنین در سال جاری تدوین کتب مورد نیاز رشته مدیریت با رویکرد اسلامی را در دستور کارخود قرار خواهیم داد.
۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۱۸
اعلام  زمان‌ برگزاری آزمون استخدامی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری در سال 1395 و تاریخ پرینت کارت آزمون

به گزارش خانه دکتری، بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون استخدامی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری سال 1395 می‌رساند که آزمون مذکور صبح روز جمعه مورخ 95/1/27 در شهر تهران برگزار می‌شود. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 8:30 آغاز و درهای ورود به جلسه امتحان نیم ساعت قبل از شروع فرآیند بسته خواهد شد، لذا کلیه داوطلبان می‌بایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

زمان برگزاری آزمون: آزمون در روز جمعه 27 فروردین سال 1395 برگزار می گردد.

زمان دریافت کارت شرکت در آزمون: کارت آزمون دو روز قبل از آزمون یعنی در روز چهارشنبه 25 فروردین قابل دریافت می باشد.

لینک مربوط به کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز چهارشنبه 95/1/25 بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و ...) خود نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام و براساس آدرس تعیین شده بر روی پرینت کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.
 
بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.ضمناً تاکید می گردد که مطالب برگ راهنما راقبل از آزمون مطالعه نمایید.

*** تذکر:
در صورت بروز اشکال در تهیه پرینت از کارت شرکت در آزمون و یا مشاهده مغایرت در اطلاعات مندرج در کارت ورودی با اطلاعات ثبت‌نامی، داوطلبان می‌توانند از ساعت 8:00 الی 12:00 صبح و 14:00 الی 18:00 بعدازظهر روز پنجشنبه مورخ 95/1/26 با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر و 2 قطعه عکس به نماینده این سازمان مستقر در باجه رفع نقص که در دانشگاه خوارزمی پردیس تهران واقع در: تهران: خیابان انقلاب، دروازه دولت ،خیابان شهید مفتح مراجعه و نسبت به اصلاح و رفع اشکال احتمالی کارت خود اقدام نمایند.

۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۱۷
فهرست رشته های دارای پذیرش دانشجوی مقطع دکتری با سهمیه استعدادهای درخشان سال ۱۳۹۵ دانشگاه صنعتی شریف اعلام شـد.

به گزارش خانه دکتری، دانشگاه صنعتی شریف طی اطلاعیه ای رشته های دارای پذیرش دکتری استعداد درخشان در سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ را اعلام کرد:

*** توضیح: کلیه رشته های تحصیلی دوره دکتری در دانشگاه صنعتی شریف، فاقد گرایش است.

رشته های دارای پذیرش دانشجوی مقطع دکتری با سهمیه استعدادهای درخشان

دانشکده

رشته

زمینه های تخصصی

شیمی

شیمی

شیمی فیزیک، شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی معدنی

فیزیک

فیزیک

علوم ریاضی

ریاضی -علوم کامپیوتر

ریاضی محض، ریاضی کاربردی

مهندسی برق

مهندسی برق

الکترونیک، مخبرات (میدان)، مخابرات (سیستم)، قدرت، کنترل، مهندسی پزشکی، سیستمهای دیجیتال

مهندسی عمران

مهندسی عمران

سازه، مهندسی زلزله، مکانیک خاک و پی، راه و ترابری، مهندسی آب، برنامه ریزی حمل و نقل، محیط زیست

مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیکمهندسی دریا

طراحی کاربردی (دینامیک جامدات)، طراحی کاربردی (دینامیک ، کنترل و ارتعاشات)، تبدیل انرژی، ساخت و تولید

مهندسی هوافضا

مهندسی هوافضا

آئرودینامیک، پیشرانش، سازه های هوایی، دینامیک پرواز و کنترل، مهندسی فضا

مهندسی صنایع

مهندسی صنایع

مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر

مهندسی نرم افزار، معماری سیستم های کامپیوتری، هوش مصنوعی، الگوریتم و محاسبات، فناوری اطلاعات

مهندسی و علم مواد

مهندسی مواد و متالوژی

مهندسی شیمی و نفت

مهندسی شیمی – مهندسی نفت

نفت و بهره برداری مخازن، مهندسی مخازن هیدروکربوری

پژوهشکده علوم و فناوری نانو

نانوفناوری

در کلیه زمینه ها

مهندسی انرژی

مهندسی سیستم های انرژی – مهندسی هسته ای

راکتور، پرتو پزشکی

مدیریت و اقتصاد

مدیریت – علوم اقتصادی

 

۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۱۵
دانشگاه صنعتی شریف برای مهرماه سال جاری دانشجوی دکتری بدون آزمون براساس سهمیه استعدادهای درخشان پذیرش می کند.

به گزارش خانه دکتری، دانشگاه صنعتی شریف برنامه دارد از میان دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور دانشجوی دکتری بدون آزمون برای نیمسال اول تحصیلی ۹۶-۹۵ می پذیرد.

این دانشگاه در رشته های شیمی، فیزیک، ریاضی علوم کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی هوافضا، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی شیمی و نفت، نانو فناوری، مهندسی سیستم های انرژی و مدیریت علوم اقتصادی دانشجوی دکتری بدون آزمون می پذیرد.

متقاضیان ورود به این دوره ها باید مدارک خود را تا یکم اردیبهشت ماه به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه ارائه کنند.

مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری و غیر حضوری برای ورود به این دوره ها پذیرش نخواهد شد.

برای پذیرش در این دوره ها تنها پرونده دانشجویان دو سال اخیر رشته های کارشناسی ارشد بررسی خواهد شد و متقاضیان تنها می توانند در یک رشته درخواست خود را به دانشگاه ارائه کنند.
 

متن اطلاعیه پذیرش دکتری بدون آزمون این دانشگاه به شرح زیر است:

 الف – شرایط عمومی برای پذیرش درخواست:

۱- داشتن مدرک کارشناسی پیوسته در رشته مرتبط ، با معدل حداقل ۱۷٫

۲- داتشن مدرک کارشناسی ارشد در رشته مرتبط  یا گواهی فراغت از تحصیل تا ۹۵/۶/۳۱ برای دانشجویان شاغل به تحصیل کارشناسی ارشد ( در صورت عدم مشخص بودن نمره پایان نامه با معدل حداقل ۱۷ و در صورت دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد و درج نمره آن در کارنامه با معدل حداقل ۱۷/۵)

تبصره: مدارک دوره مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری برای ورودی بدون آزمون، مورد پذیرش نخواهد بود.

۳- فقط پرونده فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد دو سال اخیر قابل بررسی است.

۴- داوطلبان فقط می توانند در یک رشته درخواست بدهند.

ب- مدارک لازم جهت تشکیل پرونده:

۱- کپی کارنامه کارشناسی

۲- کپی کارنامه کارشناسی ارشد

۳- یک نسخه از مقالات چاپ شده یا پذیرفته شده در مجلات، همراه با نامه پذیرش (حداکثر ۲ عدد مقاله مجله قابل محاسبه است).

۴- یک نسخه از مقالات ارائه شده در کنفراس های معتبر، همراه با نامه ارائه (حداکثر دو عدد مقاله کنفرانس قابل محاسبه است).

۵- کپی گواهی های افتخارات علمی و سوابق پژوهشی معتبر.

۶- کپی مدرک زبان (به پذیرفته شدگان فرصت داده می شود ظرف مدت یک نیمسال مدرک زبان مورد قبول دانشگاه را به اداره پذیرش ارائه دهند.

۷- ارسال اصل و کپی فیش واریزی به مبلغ ۹۶۰/۰۰۰ هزار ریال به شماره حساب ۱۶۲۶۳۶۰۵۸۶ بانک ملت – مدیریت جمعداری آموزشهای آزاد.

تذکر: در صورت واریز هزینه بررسی مدارک بدون توجه به شرایط اعلام شده، مبلغ پرداختی عدوت داده نخواهد شد.

 داشتن موارد زیر در پذیرش دانشجویان امتیاز محسوب می گردد:

۱- گواهی رتبه آزمون سراسری کارشناسی (زیر ۱۰۰)

۲- گواهی رتبه آزمون سراسری کارشناسی ارشد ( اول تا سوم در رشته)

۳- گواهی رتبه های تحصیلی اول تا سوم  (دوره کارشناسی در رشته مربوطه)

۴- گواهی رتبه های تحصیلی اول تا سوم  (دوره کارشناسی ارشد در رشته مربوطه)

۵- گواهی رتبه اول تا سوم در المپیادهای دانشجویی

۶- گواهی مدال طلای کشوری با مدالهای طلا، نقره  و برنز بین المللی در المپیادهای دانش آموزی

۷- گواهی رتبه اول جشنواره خوارزمی جوان

۸- گواهی رتبه اول تا سوم جشنواره بین المللی خوارزمی

۹- گواهی مدال یا رتبه در مسابقات علمی بین المللی معتبر (مورد تایید وزارت علوم)

۱۰- برگزیدگان مسابقات معتبر علمی بین المللی تیمی سخت افزاری و نرم افزاری

۱۱- سایر دستاوردهای علمی – پژوهشی به تشخیص کمیته تخصصی مربوطه در دانشگاه.

به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نمی شود.

متقاضیان می توانند مدارک خود را به همراه فرم درخواست ورود بدون آزمون به دوره دکتری تکمیل شده از تاریخ ۹۵/۱/۷ تا ۹۵/۲/۱ به اداره استعدادهای درخشان دانشگاه ارائه کنند.

توجه: همچنین پذیرش نهایی دانش آموختگان منوط به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سازمان سنجش آموزش کشور) خواهد بود.

نشانی دفتر: خیابان آزادی – دانشگاه صنعتی شریف – معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی – اداره استعدادهای درخشان – اتاق ۲۰۱ ، کدپستی : ۱۴۵۸۸۸۹۶۹۴
 
*** برای دریافت متن اطلاعیه روی لینک زیر کلیک کنید
 [حجم: 85.08 کیلوبایت] - [تعداد دانلود: 3]

۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۱۴
فهرست رشته های دارای مجوز دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد در آخرین بروز رسانی شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام شد .

خانه دکتری به نقل از خبرگزاری مهر، دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، در آخرین بروز رسانی، فهرست رشته محل های دارای مجوز دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد را اعلام کرد.

در این بروزرسانی فهرست حدود ۳ هزار و ۴۸۹ رشته محل این دانشگاه اعلام شده که این رشته محل ها در حدود ۲۱۵ واحد این دانشگاه دایر هستند.

واحد علوم تحقیقات استان تهران با حدود ۲۱۱ رشته محل دارای بیشترین رشته محل های مجوز دار کارشناسی ارشد بوده و پس از آن واحد تهران شمال با حدود ۱۱۲ رشته محل و واحد تهران مرکزی با حدود ۱۰۰ رشته محل دارای بیشترین رشته محل های مجوز دار مقطع کارشناسی ارشد بعد از واحد علوم تحقیقات هستند.

واحدهای نجف آباد، تبریز، کرمان، کرج، کرمانشاه، اراک، قائم شهر نیز در میان واحدهای شهرستان دانشگاه آزاد اسلامی دارای بیشترین رشته محل های دارای مجوز کارشناسی ارشد هستند.
 
 
 محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در اواخر سال گذشته طی نشست خبری اعلام کرده بود: طی یک سال گذشته بررسی و تعیین تکلیف رشته محل های دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم انجام شده است و ۹ هزار رشته محل این دانشگاه از سوی این وزارتخانه تعیین تکلیف شده اند.

وی بیان کرد: وزارت علوم و دانشگاه آزاد در حوزه تصویب رشته های دانشگاهی تعامل خوبی با یکدیگر دارند و دانشگاه آزاد پس از ارائه پیشنهادات خود در خصوص ایجاد رشته های جدید درخواست های این دانشگاه در شورای گسترش وزارت علوم بررسی می شود.

دانلود فهرست رشته های دارای مجوز دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد 
 [حجم: 1.26 مگابایت] - [تعداد دانلود: 1]
۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۱۲
اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۳۹۵ از امروز دوشنبه ۱۶فروردین از سوی سازمان سنجش آموزش کشور 

به گزارش خانه دکتری، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ زودتر از زمان اعلام شده از امروز دوشنبه ۱۶ فروردین به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

 بدین وسیله به اطلاع داوطلبان آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۵ که ثبت نام و در آزمون مربوطه شرکت کرده اند می رساند، به منظور ایجاد فرصت بیشتر برای داوطلبان و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای انجام مرحله ارزیابی تخصصی، نتایج اولیه آزمون زودتر از زمان اعلام شده قبلی از امروز دوشنبه مورخ ۹۵/۱/۱۶ از طریق کارنامه برروی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار داده خواهد شد.
 
تمامی داوطلبان می توانند با مراجعه به نشانی سایت مذکور با وارد کردن شماره داوطلبی یا شماره پرونده و سایر مشخصات فردی (نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه، سال تولد) نسبت به رویت کارنامه اولیه خود اقدام نموده و در صورت لزوم نسبت به چاپ آن اقدام نمایند.

 زمان شروع انتخاب رشته: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از تاریخ سه شنبه ۹۵/۱/۱۷ لغایت روز شنبه ۹۵/۱/۲۱ می توانند برای انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به انتخاب حداکثر ۵۰ کد رشته محل اقدام نمایند.


براساس انتخاب رشته بعمل آمده، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو نسبت به اعلام حدنصاب هر کد رشته محل و سایر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو برای ارزیابی تخصصی (مرحله دوم آزمون) از طریق سایت موسسه مربوط در پایان هفته اول اردیبهشت ماه اقدام می نمایند.

 داوطلبان دارای حدنصاب مطابق اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده دانشجو که برروی سایت هر موسسه قرار می گیرد لازم است براساس برنامه زمانی نسبت به ارائه مدارک و ثبت نام برای سایر مراحل اقدام نمایند.

تذکر: بدیهی است عدم مراجعه و اقدام مطابق اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده به منزله انصراف از پذیرش در آن موسسه می باشد و امکان آزمون کتبی یا مصاحبه مجدد وجود نخواهد داشت.
۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۱۱
دانشگاه شهرکرد در سال ۹۵ برای مقطع کارشناسی ارشد دانشجوی بدون آزمون (با استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان) می پذیرد.

به گزارش خانه دکتری، دانشگاه شهرکرد براساس آیین‌نامه شماره ۲۱/۷۷۹۴۸ و مورخ ۹۳/۰۵/۰۵ وزارت علوم تحقیقات و فناوری، در نظر دارد از طریق پذیرش بدون آزمون در سال تحصیلی ۹۶-۹۵، از بین دانش‌آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته سال تحصیلی ۹۵-۹۴ دانشگاه شهرکرد در مقطع کارشناسی ارشد، بدون آزمون دانشجو پذیرش نماید.

شرایط ثبت نام:

گذراندن حداقل ۱۱۵ واحد درسی تا پایان نیم سال هفتم.

دوره تحصیل متقاضی نباید از ۸ نیم سال تجاوز کند.

آخرین مهلت دانش آموختگی برای متقاضیان  ۹۵/۰۶/۳۱ است.

متقاضی جزء ده درصد برتر یا ده درصد دوم دانشجویان هم‌رشته و هم ورودی در دانشگاه خود باشد. (ارزیابی رتبه داوطلب بر اساس دروس گذرانده تا پایان نیم‌سال هفتم تحصیل می‌باشد.)
رشته/ گرایش های مورد تقاضا در مقطع کارشناسی ارشد (مرتبط و یا نزدیک به رشته کارشناسی دانشجو و از رشته های کارشناسی ارشد مصوب و دارای پذیرش برای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ دانشگاه باشد).

نکات قابل توجه:

پس از تکمیل و امضاء فرم ثبت نام، یک کپی از آن تهیه و نزد خود برای مراحل بعدی نگهداری نمائید.

فرم تکمیل شده حداکثر تا تاریخ ۹۵/۱/۳۱ به کارشناس استعدادهای درخشان (سرکار خانم باقری) تحویل داده شود.

هرگونه توضیح اضافی که لازم می دانید را در برگه جداگانه ای همراه با ذکر نام و نام خانوادگی، امضاء و تاریخ، نوشته و ضمیمه فرم ثبت نام کنید.
 
*** دانلود فایل اطلاعیه
 [حجم: 85.32 کیلوبایت] - [تعداد دانلود: 0]


 

۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۰۵
دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ از میان واجدین شرایط استعداد درخشان به صورت بدون آزمون، دانشجوی کارشناسی ارشد می پذیرد.

به گزارش خانه دکتری، دانشگاه ولی‌عصر (عج) طبق آیین‌نامه شماره ۲۱/۷۷۹۴۸ و مورخ ۹۳/۰۵/۰۵ وزارت علوم تحقیقات و فناوری، در نظر دارد از طریق پذیرش بدون آزمون در سال تحصیلی ۹۶-۹۵، از بین دانش‌آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته سال تحصیلی ۹۵-۹۴ دانشگاه ولی‌عصر (عج) و سایر دانشگاه‌های دولتی در مقطع کارشناسی ارشد، بدون آزمون دانشجو پذیرش نماید.

شرایط لازم متقاضیان:
گذراندن حداقل ۱۱۵ واحد درسی تا پایان نیم سال هفتم.

دوره تحصیل متقاضی نباید از ۸ نیم سال تجاوز کند.

آخرین مهلت دانش آموختگی برای متقاضیان  ۹۵/۰۶/۳۱ است.

متقاضی جزء ده درصد برتر دانشجویان هم‌رشته و هم ورودی در دانشگاه خود باشد. ( ارزیابی رتبه داوطلب بر اساس دروس گذرانده تا پایان نیم‌سال هفتم تحصیل می‌باشد.)

مدارک مورد نیاز:
یک برگ کپی شناسنامه و کارت ملی

فرم درخواست پذیرش بدون آزمون (فرم شماره ۱ یا ۲) تکمیل شده و تأیید آن توسط مدیر امور آموزشی دانشگاه محل تحصیل

اصل فیش واریزی به مبلغ ۳۰۰۰۰۰ریال (سی هزار تومان) به شماره حساب ۲۱۷۸۶۷۳۸۰۸۰۰۷ بانک ملی مرکزی به نام درآمدهای اختصاصی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان  (مخصوص دانشجویان سایر دانشگاه ها می باشد و دانشجویان دانشگاه ولی عصر نیازی به پرداخت هزینه ندارند)

مدارک لازم باید حداکثر تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ با پست سفارشی به آدرس: رفسنجان-دانشگاه ولی‌عصر(عج) سازمان مرکزی–حوزه‌ی معاونت آموزشی-دفتر استعدادهای درخشان ارسال گردد.

تذکر: ضمناً درج عبارت ” مربوط به پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۹۶-۱۳۹۵″ روی پاکت الزامی است.

توجه: دانشگاه ولی عصر (عج) جهت پذیرش متقاضیان جزء ده درصد دوم دانشجویان هم‌رشته و هم ورودی در دانشگاه خود بجز شرایط ذکر شده در بالا ، شرایط خاصی در نظر گرفته است که به شرح ذیل می باشد:

متقاضی جزء ده درصد دوم برتر دانشجویان هم‌رشته و هم ورودی در دانشگاه خود باشد.( ارزیابی رتبه داوطلب بر اساس دروس گذرانده تا پایان نیم‌سال هفتم تحصیل می‌باشد.)

تکمیل فرم درخواست پذیرش بدون آزمون (فرم شماره ۱)  و تأیید آن توسط مدیر امور آموزشی دانشگاه محل تحصیل.” مربوط به ده درصد دوم  پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۹۶-۱۳۹۵″ روی پاکت مدارک ارسالی الزامی است.
قابل ذکر ات اسامی پذیرفته شدگان نهایی تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ بر روی پایگاه اینترنتی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان – معاونت آموزش- دفتر استعدادهای درخشان اعلام خواهد شد.

رشته‌های دایر در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ولی‌عصر(عج)

رشته
گرایش   رشته گرایش
مهندسی کشاورزی مهندسی کشاورزی- علوم خاک فیزیک و حفاظت خاک علوم پایه علوم و فناوری نانو نانو فیزیک
مهندسی کشاورزی- علوم خاک شیمی و حاصلخیزی خاک فوتونیک
مهندسی کشاورزی- علوم خاک بیولوژی و بیوتکنولوژی خاک فیزیک حالت جامد
مهندسی کشاورزی- علوم خاک پیدایش و رده بندی خاک فیزیک اتمی و مولکولی در زمینه لیزر
مهندسی کشاورزی- حشره شناسی علوم ریاضی و کامپیوتر ریاضی محض جبر و آنالیز و هندسه
مهندسی کشاورزی-بیماری شناسی گیاهی ریاضی کاربردی آنالیز عددی
مهندسی کشاورزی-بیوتکنولوژی در کشاورزی علوم کامپیوتر سیستم های هوشمند
مهندسی کشاورزی- اصلاح نباتات فنی مهند سی مهندسی مکاترونیک
مهندسی کشاورزی- زراعت مهندسی عمران سازه
مهندسی کشاورزی- علوم باغبانی فیزیولوژی و اصلاح درختان میوه مهندسی مکانیک طراحی کاربردی
مهندسی کشاورزی- علوم باغبانی فیزیولوژی و اصلاح سبزی‌ها مهندسی  مکانیک تبدیل انرژی
مهندسی کشاورزی- علوم باغبانی گیاهان دارویی مهندسی برق کنترل
ادبیات و علوم انسانی زبان و ادبیات فارسی
علوم قرآن و حدیث
آموزش زبان انگلیسی
زبان و ادبیات انگلیسی
زبان و ادبیات عربی
علوم اداری و اقتصاد برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی
حسابداری
مدیریت دولتی مدیریت تحول
مدیریت دولتی سیستم‌های اطلاعاتی
علوم پایه شیمی شیمی فیزیک
شیمی شیمی تجزیه
شیمی شیمی آلی
شیمی شیمی معدنی


۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۰۲
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برای سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ با استفاده از سهمیه استعداد درخشـان دانشجوی کارشناسی ارشد می‌پذیرد.

به گزارش خانه دکتری، به اطلاع کلیه متقاضیان می رساند پذیرش مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون به استناد "آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد” به شماره ۲۱/۷۷۹۴۸ تاریخ ۱۳۹۳/۵/۵ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اصلاحیه شماره ۲۱/۹۶۴۷۴ مورخ ۱۳۹۴/۵/۲۴ و مصوبات داخلی انجام می پذیرد. قابل ذکر است که در این مرحله، پذیرش واجدین شرایط صرفاً از بین دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی انجام می پذیرد. پس از آن، در صورت وجود ظرفیت باقیمانده، از طریق فراخوانی مجزا، به پذیرش از سایر دانشگاه های دولتی اقدام خواهد شد.

شرایط پذیرش
دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته( مجموع روزانه و شبانه) دانشگاه که واجد شرایط زیر باشند، مجاز به ارائه درخواست پذیرش به دانشگاه هستند:

 پس از هفت نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل ۱۱۵ واحد درسی به لحاظ میانگین کل جزو ده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

حداکثر در هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.

سال تحصیلی ۹۶- ۹۵ سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی آنها باشد.

متقاضیانی که در طول شش یا هفت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جزو ده درصد برتر باشند.

دانشجویانی که از لحاظ میانگین کل جزو ۲۰ درصد برتر هم رشته و ورودی خود بوده، و حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند، به ترتیب اولویت رتبه متقاضیان و به شرط کسب میانگین کل حداقل ۱۵ و عدم تکمیل ظرفیت پذیرش بدون آزمون توسط ده درصد برتر.

برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی برای ورود به همان رشته و به شرط آن که از لحاظ میانگین کل جزو ۲۰ درصد برتر هم رشته و ورودی دانشگاه باشند.

ظرفیت پذیرش و سایر موارد اشاره نشده، مطابق با آیین نامه وزارتی خواهد بود.

*** نکات مهم
توجه ۱: لطفاً پیش از اقدام به بارگذاری مدارک و ثبت نام، اطلاعیه و راهنمای ثبت نام را به دقت مطالعه نمایید. پس از ثبت نام وجه پرداخت شده بازگشت داده نخواهد شد.

توجه ۲: دانشگاه در این مرحله، صرفاً درخواست های دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی که حائز شرایط باشند را بررسی خواهد کرد.

توجه ۳: کسانی که علاوه بر رشته خود، متقاضی رشته های بین رشته ای هستند، باید دو باره وارد سیستم شده و همان مراحل درخواست رشته اول را مجدداً اجرا و وجه واریز نمایند.

توجه ۴: هر دانشجو تنها می تواند متقاضی یک رشته خود (چهار گرایش به ترتیب اولویت علاقمندی اعلام گردد) و یک رشته از رشته های بین رشته ای مطابق جدول اعلامی باشد. بنابراین تنها دانش آموختگان رشته های مجاز مقطع کارشناسی هر رشته مطابق جدول، می توانند متقاضی یک رشته بین رشته ای باشند. چنانچه دانشجویی بدون توجه به جدول رشته های مجاز اعلام تقاضا نماید، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت و وجه پرداخت شده نیز بازگشت داده نخواهد شد.

توجه ۵: بدیهی است برنامه ریزی برای دفاع از پروژه و اخذ نمرات میهمانی و … به منظور رعایت زمان دانش آموختگی طبق قوانین و تاریخ های اعلامی دانشگاه به عهده دانشجو و دانشکده می باشد و این دفتر مسئولیتی در قبال آن ندارد.

توجه ۶: مسئولیت صحت اطلاعات بارگذاری شده به عهده متقاضی بوده و در صورت عدم صحت، دانشگاه هیچ مسئولیتی نداشته و مطابق مقررات برخورد خواهد کرد.

توجه ۷: به حداکثر زمان ثبت نام توجه فرمایید. زمان ثبت نام تمدید نخواهد شد.

توجه ۸: شرایط پذیرش و راهنمای ثبت نام از وضوح کافی برخوردار است. بنابراین خواهشمند است از مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی به منظور پرسش مجدد موارد یا اصرار بر تغییر آن جداً خودداری فرمایید.

جدول رشته های بین رشته ای
 ردیف  رشته های کارشناسی ارشد  رشته های مجاز مقطع کارشناسی برای پذیرش رشته مورد نظر
 ۱  مکاترونیک  مهندسی کامپیوتر (سخت افزار و نرم افزار) – مهندسی مکانیک- مهندسی برق- مهندسی هوافضا
 ۲  مهندسی پزشکی  مهندسی برق- مهندسی پزشکی- مهندسی کامپیوتر (سخت افزار و نرم افزار)
 ۳  مهندسی مالی  مهندسی صنایع، ریاضی، اقتصاد و حسابداری با دیپلم ریاضی فیزیک
 ۴  MBA  تمام رشته های فنی و مهندسی

نحوه ارائه درخواست
ضروری است داوطلبان واجد شرایط پس از مطالعه راهنمای ثبت نام غیر حضوری حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۵/۱/۲۰ از طریق سامانه جامع دانشگاهی (گلستان) با ورود اطلاعات، و بارگذاری مدارک مورد نیاز، در محل های پیش بینی شده، ثبت نام نمایند.

مدارک مورد نیاز:
لازم است داوطلبان محترم قبل از شروع ثبت نام، فایل مدارک را آماده نمایند.
 تصویر صفحه اول شناسنامه

تصویر پشت و روی کارت ملی

ریز نمره کارشناسی (منظور از ریز نمره، کارنامه کلی مقطع کارشناسی بدون تایید یا مهر و امضا دانشگاه است. این کارنامه می بایست از آموزش دانشکده یا دانشگاه درخواست شود و حداکثر دو یا سه صفحه می باشد. نام و آرم دانشگاه، مشخصات دانشجو و نیمسال های تحصیلی و معدل ها می بایست مشخص بوده و هنگام بارگذاری در سیستم هیچ یک از این اطلاعات حذف نگردد. در غیر این صورت مدارک بررسی نخواهد شد. صفحات به صورت سری PDF  بارگذاری گردد).

گواهی رتبه: گواهی رتبه تحصیلی و المپیاد حسب مورد. گواهی رتبه می بایست بیانگر رشته، رتبه تا پایان نیمسال هفتم، معدل تا پایان نیمسال هفتم و تعداد دانشجویان ورودی باشد.

پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ ۵۰۰/۰۰۰ (پانصد هزار ریال) به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع دانشگاهی( گلستان).

تذکر: کلیه فایل های ارسالی در فرمت JPG یا PDF حداکثر ۵۰۰ کیلو بایت.
 
برای دریافت متن فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون( استعدادهای درخشان) سال تحصیلی ۹۶-۹۵ (کلیک کنید)

 [حجم: ۸۶,۰۸ کیلوبایت] - [تعداد دانلود: ۰]
۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۱:۰۰
دانشگاه صنعتی اصفهان از میان واجدین شرایط پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ دانشجو پذیرش نماید.

 دانشگاه صنعتی اصفهان در "چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری” بر اساس آیین نامه شماره ۹۶۴۷۴/ ۲۱  مورخ ۹۴/۵/۲۴ جهت تکمیل ظرفیت پذیرش بدون آزمون سال تحصیلی ۹۶ -۹۵، از بین دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته سال تحصیلی ۹۵-۹۴ سایر دانشگاه های دولتی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

ضرروت دارد واجدین شرایط حداکثر تا تاریخ ۹۵/۲/۳۱ نسبت به ثبت نام از طریق سامانه گلستان اقدام نمایند. ضمناً این دانشگاه تعهدی جهت پذیرش قطعی از ثبت نام شوندگان واجد شرایط نخواهد داشت.

* شرایط لازم:

۱- متقاضی باید در مدت هفت نیمسال، حداقل ۱۱۵ واحد درسی گذرانده باشد.

۲- آخرین مهلت فراغت از تحصیل برای متقاضیان بدون آزمون ۹۵/۶/۳۱ است.

۳- ضرورت دارد متقاضی در محدوده ۱۰ درصد فوقانی دانشجویان هم رشته و هم ورودی در دانشگاه متبوع خود باشد (ارزیابی رتبه داوطلب بر اساس دروس گذرانده تا پایان نیمسال هفتم تحصیل صورت گیرد)

* راهنمای  ثبت نام:

مراجعه به سایت http://golestan.iut.ac.ir

” ورود به سیستم” را کلیک کنید و سپس کد قابل مشاهده روی صفحه را وارد نمائید.

عبارت "متقاضی بدون آزمون کارشناسی ارشد ” را کلیک کنید.

در فرم ثبت مشخصات اولیه داوطلب، اطلاعات خود را کامل و صحیح وارد نمائید. آنگاه شناسه کاربری و گذرواژه مورد نظر خود را با رعایت دستورالعمل ذکر شده، وارد نموده و بخاطر بسپارید.
توضیحات مهم پائین صفحه را به دقت مطالعه نموده و سپس "ثبت موقت مشخصات داوطلب” را کلیک کنید.

روی کلمه "خروج” بالای صفحه (به رنگ آبی قابل مشاهده است) کلیک کنید.

مجددا” "ورود به سیستم "را کلیک کنید و کد قابل مشاهده، روی صفحه را وارد نمائید.

شناسه کاربری و گذر واژه خود را که در مرحله ۴ به سیستم معرفی کرده اید، وارد نمائید.

مرحله اول: مشخصات داوطلب را کلیک نموده و اطلاعات مورد نظر را تکمیل نمائید.

در بخش "مشخصات پذیرش"ابتدا در قسمت مجموعه رشته روی علامت سوال کلیک نموده و گزینه ۱ را انتخاب نمائید.

آنگاه گرایش های مورد علاقه خود را به ترتیب وارد نمائید. (تکمیل هر ۴ گزینه الزامی نیست).

گزینه بررسی تغییرات را کلیک نموده و در صورتی که پیغام خطا دریافت ننموده اید گزینه اعمال تغییرات را کلیک نمائید و سپس بازگشت (پائین صفحه سمت چپ) را کلیک نمائید.
مرحله دوم: دریافت فرم (های ) مورد نیاز را کلیک کنید و فرم jpeg را دانلود کنید.

فرم گواهی رتبه را چاپ نموده و پس از تکمیل و تائید دانشگاه محل تحصیل (امضا و مهر دانشگاه) ذخیره نمائید.

مرحله سوم: "ارسال تصویر مدرک " را کلیک نموده و سپس گزینه ارسال را کلیک نمائید با گزینه "انتخاب فایل” فایل اسکن شده مرحله ۱۵  را آپلود  و سپس گزینه اعمال تغییرات را کلیک نمائید.

مرحله چهارم : گواهی انجام ثبت نام را کلیک کرده، یک نسخه چاپ نموده و نزد خود نگهداری نمائید.

پاسخگویی به سوالات بعدی تنها با ارائه کد ثبت نام مندرج در گواهی انجام پذیر خواهد بود.

* مشاهده نتایج بررسی:

از داوطلبان تقاضا می شود جهت رویت نتیجه بررسی تقاضای خود به سایت http://golestan.iut.ac.ir مراجعه نموده و پس از وارد نمودن شناسه کاربری و گذرواژه از نتیجه بررسی اطلاع حاصل نمایند.
تذکر:
 خواهشمند است جهت رویت اطلاعیه های بعدی مجدداً به وبگاه  مرکز تحصیلات تکمیلی و وبگاه دانشگاه صنعتی اصفهان مراجعه نمایید.
 

۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۵۸
دانشگاه یزد در نظر دارد برای سال ۹۶-۹۵ از میان واجدین شرایط اقدام به پذیرش دانشجو بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد نماید.

به گزارش خانه دکتری، دانشگاه یزد با انتشار اطلاعیه ای شرایط و زمان ثبت نام در دوره های کارشناسی ارشد بدون آزمون این دانشگاه را اعلام کرد.

اطلاعات ثبت نام :
آخرین مهلت ثبت‌نام غیرحضوری (الکترونیک) برای متقاضیان ۳۱ فروردین ۹۵ از طریق سامانه گلستان است.

متقاضیان برای ثبت‌نام غیرحضوری (الکترونیک) می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه به آدرس golestan.yazd.ac.ir با مطالعه راهنمای مربوطه ثبت‌نام خود را به انجام برسانند.

زمان تقریبی اعلام نتایج از طریق وب‌سایت دانشگاه به آدرس yazd.ac.ir تیرماه ۱۳۹۵ خواهد بود.

برای دانلود اطلاعیه پذیرش بدون آزمون  کارشناسی ارشد  دانشگاه یزد سال تحصیلی ۹۶ -۱۳۹۵روی لینک زیر کلیک کنید
 [حجم: ۴۲۲,۹۸ کیلوبایت] - [تعداد دانلود: ۰]

 

راهنمای ثبت‌نام غیرحضوری (الکترونیکی) متقاضیان بدون آزمون (کلیک کنید)
 [حجم: ۹۶۵,۰۴ کیلوبایت] - [تعداد دانلود: ۰]
 
۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۵۷
نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد به کل دانشجویان این دانشگاه ۲۱٫۶ درصد است که بهمن سال ۹۴ این میزان به ۳۰٫۴ درصد رسیده است.

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد و مقایسه آن با دانشجویان کل کشور، گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد در مهرماه سال ۹۲ یک میلیون و ۶۳۶ هزار و ۸۱۸ نفر بودند که در بهمن ۹۴ به تعداد یک میلیون و ۶۲۶ هزار و ۸۰۹ نفر رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: نسبت دانشجویان دانشگاه آزاد به کل دانشجویان کشور در مهرماه سال ۹۲ حدود ۳۵٫۵ درصد بوده که در بهمن سال ۹۴ به ۳۴٫۵ درصد رسیده است.

میرزاده بیان کرد: تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد در مهرماه سال ۹۲، ۳۵۳ هزار و ۷۷۳ نفر بوده که در بهمن سال ۹۴ به ۴۹۴ هزار و ۲۶۲ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد به کل دانشجویان این دانشگاه ۲۱٫۶ درصد بود که بهمن سال ۹۴ این میزان به ۳۰٫۴ درصد رسیده است. در حالی که هدف برنامه این دانشگاه این بود که در سال ۱۴۰۴ این میزان به ۳۰ درصد برسد.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: همچنین تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد در مهرماه سال ۹۲، ۲۹ هزار و ۳۲۴ نفر بوده که این تعداد در بهمن سال ۹۴ به ۳۲ هزار و ۴۵۳ نفر رسیده است.

 وی در پایان چنین گفت: در نیمه دوم سال ۹۲ حدود ۴۵۰ عضو هیات علمی، در سال ۹۳، ۶۰۵ عضو هیات علمی و تا ۳۰ دی ماه سال ۹۴، یک هزار و ۸۹۰ عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد جذب شدند.
۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۵۵
بازنگری رشته های کارشناسی ارشد حقوق در سال جدید روی میز  کارگروه این رشته قرار می‌گیرد.

به گزارش خانه دکتری، رئیس کارگروه رشته حقوق شورای تحول علوم انسانی از آغاز بازنگری گرایشهای کارشناسی ارشد این رشته خبر داد و گفت: از آخرین بازنگری این رشته ها بیش از ۱۰ سال می گذرد.

سید فضل الله موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه گارگروه رشته حقوق شورای تحول علوم انسانی در سال جدید بیان کرد: بازنگری رشته های کارشناسی ارشد حقوق در سال جدید روی میز  کارگروه این رشته قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسی ارشد حقوق دارای ۱۲ رشته است که بیش از ۱۰ سال از بازنگری این رشته ها می گذرد. بنابراین درصدد هستیم که در سال جدید بازنگری این رشته ها را آغاز کنیم.

رئیس کارگروه رشته حقوق شورای تحول علوم انسانی افزود: بعد از بازنگری رشته های کارشناسی ارشد حقوق، برنامه ریزی برای بازنگری رشته های دکتری آغاز می شود.

موسوی همچنین از اتمام بازنگری رشته کارشناسی حقوق خبر داد و گفت: بازنگری رشته حقوق در مقطع کارشناسی سال گذشته به اتمام رسید و به تصویب شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی رسید.

موسوی ادامه داد: سال گذشته همایشی با حضور اساتید رشته حقوق سراسر کشور و همچنین جلسه ای با حضور پیشکسوتان حقوق برگزار شد و نظرات آنها جمع آوری و بازنگری رشته حقوق لحاظ شد.
۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۵۴