خانه دکتری

خانه دکتری | سایت تخصصی آزمون دکتری

خانه دکتری

خانه دکتری | سایت تخصصی آزمون دکتری

اعطای ۱۰ بورس دکتری به دو دانشگاه عراقی

سه شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۵۰ ق.ظ
رئیس دانشگاه شهید بهشتی به همراه هیاتی از دانشگاه های عراق بازدید کرد در این بازید طرفین موافقت کردند که ۱۰ بورس دوره دکتری از طرف دانشگاه شهید بهشتی به دانشگاه های کربلا و کوفه اهداء شود.

خانه دکتری به نقل از خبرگزاری مهر، محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، در راستای اجرای سیاست‌های همکاری‌های بین المللی آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی با دانشگاه‌های برتر کشورهای همسایه و منطقه، به همراه هیأتی از دانشگاه‌های کوفه، کربلا و مراکز علمی و پژوهشی و اماکن فرهنگی و مذهبی و عتبات متبرکه بازدید کرد.

در این سفر، هیأت دانشگاه شهید بهشتی با هیات‌ رئیسه دانشگاه‌های کوفه و کربلا، مسئول مرکز مطالعات و اسناد امام حسین (ع) و سفیر جمهوری اسلامی ایران ملاقات و گفتگو کردند.

طی مذاکراتی که هیأت دانشگاه با دانشگاه کوفه داشت، طرفین توافق کردند، پنج بورس دوره دکتری از سوی دانشگاه شهید بهشتی اهدا شود و دانشگاه شهید بهشتی از تربیت نیروی متخصص مورد نیاز در رشته مهندسی معماری و شهرسازی حمایت و پشتیبانی کند.

همچنین دفاتر نمایندگی مشترک در دانشگاههای کوفه و شهیدبهشتی جهت پیگیری و تحقق مفاد تفاهم نامه فیمابین ایجاد شود.

دانشگاه های مذکور در تأسیس دوره های تحصیلات تکمیلی خصوصا رشته های بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی در دانشگاه کوفه همکاری لازم را داشته باشند.

از دیگر توافقات طرفین می توان به اجرای پروژه های مشترک علمی، همکاری مشترک در اجرای طرحهای تحقیقاتی که منتج به تولید و رفع نیازهای جامعه و درآمدزایی برای طرفین باشد، اشاره کرد.

در ادامه سفر، هیأت مذکور طی دیداری که با اعضای هیأت رییسه دانشگاه کربلا داشتند، در موارد زیر به توافق رسیدند:

عقد تفاهم نامه با دانشگاه کربلا در زمینه همکاریهای آموزشی، ایجاد مرکز مشترک پژوهشی و مشاوره ای، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری اردوهای مشترک فرهنگی و علمی، برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی توسط دانشگاه شهید بهشتی برای اساتید دانشگاه کربلا، همکاری در ایجاد یک نشریه مشترک علمی بین‌المللی، همکاری در برگزاری کنفرانسها، سیمنارها و طرح‌های تحقیقاتی مشترک، همکاری در راه‌اندازی گروه آموزشی مهندسی معماری و ایجاد دفاتر نمایندگی در دانشگاه‌های کربلا و شهید بهشتی و اهداء پنج بورسیه دوره دکتری از سوی دانشگاه شهید بهشتی.
۹۵/۰۱/۱۷